شاززز

شما در حال مشاهده بلاگ قدیمی شاززز هستین! سایت جدید به آدرس shaazzz.ir در دسترسه.
شاززز

اینجا وبسایت آزاد المپیاد کامپیوتره! ;)
واسه ی همه ی سطوح از تازه کارها تا طلای جهانی!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
سلام بچه ها! خوبین؟

تو این پست بیشتر می خوام در مورد برنامه عملی امسال شااززز و منابع برنامه نویسی و الگوریتم حرف بزنم. از اون جایی که شما دارین برای المپیاد کامپیوتر می خونید، برنامه نویسی و الگوریتم یک بخش مهم از کارتون هستش و حتماً باید براش وفت بذارین. تقریباً یک هفته بعد از اعلام نتایج مرحله 2، مرحله 3 هستش و باید از قبل برنامه نویسی و الگوریتمتون رو قوی کرده باشین چون عمراً بتونید تو یه هفته برنامه نویسی یاد بگیرید.شاید برنامه نویسی تو مرحله 2 بهتون خیلی کمک نکنه ولی دونستن بعضی از ایده های الگوریتمی باعث می شه که دید خیلی بهتری نسبت به سوالات داشته باشید و حتی ممکنه توی مرحله 2 ازشون استفاده کنید مثلاً تو راه حل سوال dfs بزنید.

خب منابع الگوریتم:

یکی از بهترین کتاب های الگوریتم کتاب "آشنایی با الگوریتم با رویکرد خلاقانه" (معروف به creative) هستش که تقریبا تمام الگوریتم های که لازمتون می شه رو توش نوشته و طرز فکر کردن روی مسائل رو بهتون یاد می ده و حتما سعی کنید این کتاب رو بخونید. کتاب بعدی کتاب "CLRS" هستش که تمرین های خیلی خوبی داره ولی برای خوندن مناسب نسیت و بیشتر برای مرجع استفاده می شه.

کتاب انگلیسیCLRSو

کتاب انگیسیCreative(با نرم افزارDjViewبازش کنید)

منابع برنامه نویسی:

تعداد سایت های برنامه نویسی خیلی زیاده که تعدادی از مهم هاش رو این جا می گم. سایتCodeforcesیکی از بهتریت سایت های برنامه نوسی است که به طور میانگین هر هفته 1 کانتست برگزار می کنه و می تونین سوال های کانتس های قبلی رو حل کنید. سایتSGUهم سوال های خوبی داره و می تونین شروع کنین و اون سوالایی که تعداد بیشتری آدم زدنش(سوال های آسونش) رو بزنین. سایت تمرین و درسنامه  usaco trainingهم خیلی خوبه و به صورت مرحله به مرحله الگوریتم های مختلف رو معرفی می کنه و سوال هایی در مورد اون مبحث رو بعدش بهتون می ده که حل کنید. سایت کانتستusacoوcociهر ماه کانتست هایی برگزار می کنه که سوالای خوبی داره که خیلی شبیه سوال های امتحان های عملی دوره تابستانی المپیاد کامپیوتر هست.

برای حل کردن سوال های شبه مرحله 3 و آماده شدن برای مرحله 3 می تونین ازProject Eulerاستفاده کنید.

سایت های دیگه هم مثلSPOJوTIMUSمی تونید استفاده کنید اگر سوال کم آوردید.

 

برنامه آزمون های عملی شااززز امسال اینجوریه که هر 1-2 هفته یک بار روز های پنج شنبه یا جمعه قراره یک آزمون بگیریم که به صورت زنده کد های شما جاج می شه و هر آزمون از 3 تا 4 سوال تشکیل میشه که سعی می کنیم تا سوال ها پیش نیاز زیادی نداشته باشند و بیشتر ایده خور باشن!
هنوز یه خورده مونده تا سیستم جاج کامل راه بیفته و تست بشه.ولی ما از الان ثبت نام رو شروع می کنیم.برای ثبت نام هم به این لینک بروید:

http://sh44zzz.gigfa.com/register

---------------
محمدجواد : جواب های هفته قبل و این هفته و سوالای خوب شوروی و اینا رو جمعه این هفته میذاریم.
پ.ن:لطفا از مشخصات(اسم، مدرسه و ...) واقعی تون استفاده کنید. کسانی که با مشخصات جعلی (:دی) ثبت نام کنند را حذف می کنیم.
نوشته شده توسط امیرمحسن آهنچی(سابق) در یکشنبه ۲۶ آبان۱۳۹۲ و ساعت 14:28 |
  • ۹۲/۰۸/۲۵
  • شااززز منگولیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی