شاززز

شما در حال مشاهده بلاگ قدیمی شاززز هستین! سایت جدید به آدرس shaazzz.ir در دسترسه.
شاززز

اینجا وبسایت آزاد المپیاد کامپیوتره! ;)
واسه ی همه ی سطوح از تازه کارها تا طلای جهانی!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آمادگی برای مرحله یک

پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱ ق.ظ
سلام به همه شازیای دوست داشتنیمون :)

خب بچه ها امروز می خواهیم یه ذره در مورد آزمون شبه مرحله یکمون بگیم و بعدش هم در مورد استراتژی های بهتر مرحله یک دادن براتون حرف بزنیم. امیدوارم که حرفامون براتون مفید باشه. منتها قبل از شروع حرفامون می خواهیم یه تشکر ویژه بکنیم از ابوالفضل سلطانی عزیز که به ما در آماده سازی آزمون خیلی کمک کرد. دمش گرم :>

نکاتی پیرامون آزمون فردا:

  1. آزمون روز جمعه مورخ ۲۱ / ۱۰ / ۱۳۹۷ به صورت انلاین برگزار می شود و شامل ۲۵ سوال است که شما عزیزان ۳:۳۰ ساعت برای پاسخ دادن به آن ها زمان خواهید داشت. برای راحتی شما عزیزان ساعت شروع آزمون بر عهده خود شما خواهد بود و شما می توانید در هر بازه ۲۱۰ دقیقه ای از جمعه که خواستید توی این آزمون شرکت کنید.
  2. برای شرکت در آزمون به لینک /http://judge.cf:1234 مراجعه کنید و پس از ثبت نام وارد آزمون شوید. دقت کنید که صورت سوالات از ساعت ۱۲ بامداد جمعه بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
  3. نام کاربری و رمز خود رو فراموش نکنید. چرا که پاسخ عملکرد شما در روز شنبه (فردای آزمون) در همان جایی که آزمون را شرکت کردید به شما ابلاغ می شود.
  4.  برای تشویق نفرات برتر رتبه و نمره ۲۰ نفر اول آزمون روز شنبه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
  5. این آزمون صرفا برای مهارت سنجی شما عزیزان توسط خودتان آماده شده و جایزه ای هم برای آن در نظر گرفته نشده است. لذا تقلب در آن بی مورد است و به غیر از ضرر هیچ چیزی برای شما نخواهد داشت. 
  6. صورت سوالات کاملا واضح نوشته شده است و گزینه ها و پاسخ های آزمون بارها بررسی شده است. لذا از پاسخ به سوالات و ابهامات شما عزیزان در حین آزمون اجتناب خواهد شد. اگر اعتراضی به سوالات دارید پس از آزمون خود, آن را به اطلاع ما برسانید. اعتراضات وارده بررسی و نتیجه آن ها شنبه صبح اعلام خواهد شد.
اگر پرسشی در مورد آزمون فردا دارید که جوابش در متن بالا نیست هر چه سریع تر آن را به اطلاع ما برسانید.

حال نکاتی در مورد بهتر آزمون دادن خواهیم گفت که امیدوارم مورد توجه شما دوستان قرار گیرد.

نکاتی برای بهتر آزمون دادن:

  • بدون توجه به آزمون های گذشته آزمون خود را بدهید. بدانید اگر سوالات برای شما راحت است برای دیگران نیز راحت است و اگر برای شما سخت است برای دیگران نیز سخت است. پس دلیلی برای استرس و یا غرور وجود ندارد. مهم این است که شما از فکر کردن به مسائل متفرقه اجتناب کنید و با تمام تمرکز به ادامه آزمون خود بپردازید.
  • وقت خود را مدیریت کنید. اول از همه زمان خود را تقسیم بر تعداد سوالات کنید تا ببینید برای هر سوال به طور میانگین چه قدر زمان دارید. سپس طوری ازمون را پیش ببرید که مطمئن باشید برای هر سوال حل نشده خود می توانید حداقل به اندازه نصف زمان آن سوال بر روی آن وقت بگذارید. متاسفانه خیلی از بچه ها گاهی اوقات بر روی تعدادی مسئله زمان زیادی می گذارند و این باعث می شود که نتوانند بر روی همه مسائل به اندازه لازم وقت بگذارند و این گونه ممکن است تعداد زیادی سوال راحت را از دست بدهند. پس مراقب زمان خود باشید.
  • بی دقتی هم یکی دیگر از عواملی است که که گریبان گیر بچه ها در حین آزمون می شود و حسرت های زیادی برای آن ها در پی خواهد داشت. رمز بی دقتی نکردن در حفظ آرامش و منظم فکر کردن است. اگر برای حل هر سوال مسیر درستی را در نظر بگیریم و با آرامش به ترتیب مسیر را طی کنیم هیچ بی دقتی در این بین نخواهد شد. اغلب بی دقتی ها در اثر استرس و یا گیج شدن بچه ها در مسائل است.
  • وقت خود را بر روی راه حل های اشتباه تلف نکنیم. خیلی اوقات المپیادی ها نه تنها در آزمون تستی بلکه در آزمون تشریحی نیز راه حل اشتباهی را برای حل سوال در نظر گرفته و زمان زیادی را بر روی آن تلف می کنند و حتی در آزمون های تستی نمره منفی نیز دریافت می کنند. حال چه کنیم که از این اشتباهات نداشته باشیم؟! باید یاد بگیریم که چراهای درستی برای خود طرح کنیم و پاسخ درستی هم به آن ها بدهیم. خیلی اوقات ما یک سری حالات مسئله را در نظر نگرفته و یا از اثبات یک گزاره به سادگی عبور می کنیم و تو ذهن خود می گوییم اینکه بدیهی است در صورتی که واقعا ممکن است آن گزاره اشتباه باشد. باید به ذهن خود آموزش دهیم که از زوایای مختلف به مسئله نگاه کند و خیلی راحت از کنار گزاره های کوچک که در کنار هم قرار گرفتن آن ها مسئله را حل می کند نگذرد و برای تک تک آن ها اثباتی ارائه دهد. این کار با حل مسئله میسر می شود البته به شرط اینکه در حین حل مسائل تمامی این نکات را در نظر بگیریم. هر چه مسئله ای که حل می کنم سخت تر باشد قطعا میزان پیشرفت ما نیز بیشتر خواهد بود.
  • در آزمون تستی سرعت عمل بسیار تاثیرگذار است و حفظ آرامش که در نکات قبلی به آن اشاره کردیم دلیلی بر فدا کردن سرعت عمل نخواهد بود. باید یاد بگیریم که وقت خود را بیهوده تلف نکنیم و در عین آرامش مسیر حل مسئله را سریع تر بپیماییم. این کار با حل مسئله زیاد میسر خواهد شد. پس توصیه می شود مرحله یک دوره های قبل را که بهترین نمونه برای مرحله یک واقعی هستند به صورت آزمون از خود بگیرید و پس از آزمون به حل سوالات حل نشده آن بپردازید.
  • اگر برای حل سوالی هیچ ایده ای نداشتید سعی کنید با مثال های کوچک و یا بررسی تعدادی از حالات مسئله برای خود شهود ایجاد کنید تا بتوانید بهتر به مسئله فکر کنید.
اگر دقت کرده باشید مطالب گفته شده در جهت بهبود مرحله یک اصلی شما می باشد. لذا از همین فردا اجرای این نکات را آغاز کنید تا عملکردتان روز به روز بهبود یابد.

امیدوارم هر جا که هستید موفق باشید. خداحافظ :)


امیرمحمد ایمانی
  • ۹۷/۱۰/۲۰
  • طلاهای دوره ۲۸

نظرات  (۲۲)

خب میشه جواب اون 6 و 22 رم بدین :) ؟؟؟
پاسخ:
سوال ۶ جوابش میشه ۱۰۹۴۶ و جواب سوال ۲۲ میشه ۱۰۲.
سوال 6 درسته چرا سیاه شده ؟
مگه فیبوناچی نمیشه ؟
مگه نمیشه گزینه 1 ؟
این که مثلا چند نفر بالای فلان درصد زدنم میشه بذارین ؟؟ که آدم دستش بیاد چقد گند زده ؟ :)
مهمه واقعا
چشم
20 تا اولو نمیگید؟
سلام 
رتبمونم میگید ؟
پاسخ:
خیر اعلام نمیشه اما نمرتون ر میتونید ببینید از همون جای قبلی
اگه الان شروع کنم تا چه ساعتی میتونم ادامه بدم ازمونو ؟؟؟
توی سوال 15 ب.م.م 0 , x چی باید گرفته بشه؟
پاسخ:
طبق تعریف ب.م.م باید ایکس گرفته میشد
چجور وارد ازمون بشم

  • امیرحسین غزنوی
  • آیا میگویند این سوالات خوب نیست و مشکل دارد؟

    بگو اگر میتوانید یک سوال همانند آن بیاورید.
  • La elaha rlal lah
  • اینقد انرژی منفی ندین بهشون دیگه !
    بندگان خدا دارن رایگان براتون ازمون میزارن عوض تشکرتونه ؟ 
    چه خبرتونه 
    خدایی نمیشه بهش گفت شبیه ساز مرحله یک :( 
    این آزمونو مثلا نزدیک مرحله دو می گرفتین برا تستیش اوکی بود
    یکم زیادی سطحش از مرحله یک بالاتر بود 
  • کلا رو هواست آزمونتون
  • میشه دقیقا بگید منظورتون از اینکه یک سنگریزه از دو ظرف بردارن چیه؟

    1. یعنی از هر کدوم یک سنگریزه بردان

    2. یعنی از اجتماعشون یک سنگریزه بردارن

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    فعلا رو سوال های دیگه فکر کن.
    قرار شده وسط آزمون به سوالی جواب ندیم!
  • سیدمحمدحسین حسینی
  • سلام
    اگه اعتراضی داریم به اینکه مثلا پاسخ یه سؤالی تو گزینه‌ها نیست کجا باید بگیم.
    پاسخ:
    سلام
    ببین ممکنه همچین چیزی رخ بده. تو مرحله یک پارسالم اینجوری شد.
    تو وسط ازمون اگه بودین به سوال های دیگه برسین.
    بعدش بیاین اعلام کنین به همون اکانت شاز تو تلگرام که برسی کنیم!
  • میکائیل قربانی
  • کسایی که مشکل دارین. اول باید برین تو judge.cf:1234, بعدش دکمه ثبت نامو میزنین. بعد دوباره برمیگردین جای اولتون، یوزر پستونو میزنین بعد بزنین رو اون دکمه ای که اسم نداره. وارد میشین
  • یه بدبخت
  • شماهایی که دارین آزمون میدین میشه بگین کججاستت سوالاش ؟ ://// بعد از این که میرین تو http://judge.cf:1234/ یه username  و password میزنین و وارد آزمون میشین ؟؟؟ آقا من نمی تونم وارد آزمون بشم ://///
  • غریبه هر چی باشه یه غریبه است
  • سوال ۶ جوابش تو گزینه ها نیست هر جور حساب میکنم.
    یه چک کنید لطفا  .
    سلام ، منم سوالارو پیدا نمی کنم ... در اصل هی از http://judge.cf:1234/signup  میره توی http://judge.cf:1234/ و بلعکس... حتی مطمئن نیستم درست ثبت نام کرده باشم 
  • محمد صادق گوژ پسند
  • سلام 
    خیلی کار خوبی کردین 
    فقط کو سوالا 
    من تو لینک میرم ولی چیزی پیدا نمیکنم

    خیلی ممنون مطلبتون خیلی اموزنده بود و ممنون که با گرفتن ازمون سخت، باعث میشید روحیه بچه ها بیاد بالا  
    پاسخ:
    اگر آزمونی برای شما سخت باشه برای بقیه هم سخت هستش. مهم سنجش شما با بقیه هستش نه درصدتون توی ازمون.
    در ضمن وقتی سوالا سخته این مزیت را داره که می تونی با حل کردنشون کلی ایده جدید یاد بگیری. :)
    سلام ، ببخشید میتونید آزمون رو هم جمعه و هم شنبه برگزار کنید چون بعضی از بچه ها هنوز درگیر امتحانات میانترم هستند 
  • امیرحسین غزنوی
  • چرا 210 دقیقه؟

    مگه نباید واسه هر سوال 6 دقیقه وقت باشه؟

    یا در واقع امتحانتون در حد روز اول مرحله دویه؟
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز. لزومی نداره هر سوال ۶ دقیقه وقت داشته باشه. توی مرحله یک سال های مختلف هم این زمان فرق می کرده و بعضی وقت ها حتی تا ۹ دقیقه هم رسیده. البته از این نکته هم نمیشه غافل شد که آزمونمون سخته و حقیقتا سطحش از مرحله یک واقعی بالاتر هستش.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی